Årets Bil 2017

Hvilken fortjener tittelen Årets Bil 2017?

Bli med å stemme fram Årets Bil! Her er de 31 kandidatene som kjemper om den gjeve tittelen. 

JURYEN: Redaktør Espen Stensrud i Dinside, Dagbladet og Autofil (fra venstre), senioranalytiker Anders G. Hovde i Kantar TNS, direktør marked og kommunikasjon Ulrica Risberg i NAF, redaksjonssjef Hilde Schjerve i Dagbladet, kommunikasjonsrådgiver Ståle Frydenlund i Elbilforeningen og redaksjonssjef Fred Magne Skillebæk i motorredaksjonen Dinside, Dagbladet og Autofil. Foto: Nina Hansen
JURYEN: Redaktør Espen Stensrud i Dinside, Dagbladet og Autofil (fra venstre), senioranalytiker Anders G. Hovde i Kantar TNS, direktør marked og kommunikasjon Ulrica Risberg i NAF, redaksjonssjef Hilde Schjerve i Dagbladet, kommunikasjonsrådgiver Ståle Frydenlund i Elbilforeningen og redaksjonssjef Fred Magne Skillebæk i motorredaksjonen Dinside, Dagbladet og Autofil. Foto: Nina Hansen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tradisjonen tro skal vi i Dinside, Dagbladet og Autofil kåre Årets Bil.

Variasjonen blant årets kandidater er stor, og de fleste biltyper er med. Her finner du sportsbiler, familiebiler og SUV-er. Rene elbiler er også med.

De 31 kandidatene skal først evalueres for så å begrenses til ti finalister. Disse ti skal kjøres gjennom en testrunde, og i slutten av november kåres den endelige vinneren.

På denne siden kan du stemme på din favoritt. Lesernes valg veier tungt for juryen og er en viktig brikke i den endelige avgjørelsen.

Her er kandidatene:

Alfa Romeo Giulia

Fem år etter at 159 gikk ut av produksjon er endelig etterfølgeren klar. Giulia har søkt tilbake til Alfas røtter og modellen har derfor fått bakhjulstrekk, sporty kjøreegenskaper, spreke ytelser og lavere vekt. Direkte konkurrent er BMW 3-serie, men også Audi A4 og Mercedes C-klasse bør være obs på denne. Prisen begynner på 388 800 kroner med det som regnes som et anstendig utstyrsnivå i forhold til konkurrentene.

Vår test av Alfa Romeo Giulia

Audi A5

Designperle-coupeen fikk et generasjonsskifte i sommer, hvor nykommeren er blitt enda skarpere i kantene. Den har fått et romsligere interiør samt sprekere og mer effektive motorer. Teknikken er oppgradert og har blitt enda mer avansert i tillegg til at enda mer utstyr som går på både sikkerhet og komfort er tilgjengelig. Mot slutten av året kommer A5 som en firedørs coupé-utgave med tilnavnet Sportback. Prisen på den nye Audi A5 er foreløpig ikke klar.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer