Her i Dinside elsker vi småbiler med spreke motorer. «Super mini», «hot hatch», «lommeraket», kallenavn er mange. Alt stammer fra den samme oppskriften. Liten, kompakt, lett, mye krefter og superbilknusende kjøreegenskaper for relativt lite penger.
Til tross for et sterkt fokus på miljø, har ikke Toyota mistet gnisten for motorsport. Blant annet kan motorsportavdelingen Toyota Gazoo Racing (TGR) vise til imponerende resultater. Fem seire og konstruktørtittelen i 2018 i FIA WRC, verdensmesterskapet i Rally, første- og andreplass på Lemans 2019, konstruktør- og sjåførtitler i 2018 og 2019 i World Endurance Championship (WEC), og seier i det legendariske Dakar-rallyet med Toyota Hilux.
Gjennom motorsportaktivitetene under TGR-fanen, utvikler og tester Toyota ny teknologi som til slutt ender opp i våre Toyota-biler. Motorsport oppleves for noen som pengesløseri. Toyota ser heller på det som verdens mest krevende testlab. Teknologien utviklet hos TGR kommer oss til gode i form av en tryggere, mer pålitelig og miljøvennlig hverdagsbiler.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger