Honda er sjelden et navn som øker spyttproduksjonen til nordmenn flest - men Honda Jazz byr på annerledes toner.
Etter at populære Honda CR-V fikk kraftig SUV-konkurranse, har det sakte men sikkert gått nedover for det japanske merket her til lands. Innen utgangen av september i år hadde bilprodusenten bare solgt 300 biler i Norge, som det 29. største bilmerket, skal vi tro registreringstallene fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV).
Det er i sterk kontrast til den gangen CR-V solgte hele 3175 eksemplarer i 2007. På 2000-tallet har det blitt solgt titusenvis av Honda CR-V i Norge.
SUV-en tilbydde det nordmenn ville ha den gangen, og som de fortsatt vil ha: Praktisk og høyresist bil med plass til familien, men til en forsvarlig pris.
Nytenkende
Honda er ikke fremmede fra å tenke utenfor boksen. På starten av årtusenet introduserte de også noe de kaller for «Magic Seats», som plasseffektive seter i småbilen som ble kalt Honda Fit (du husker kanskje Honda Fitta?). Av naturlige årsaker fikk bilen etter hvert navnet Jazz.
I den lille elbilen «e» skiller Honda seg dessuten ut fra alt annet som er på markedet i dag - også sine egne bilmodeller.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger