Du som velger å satse på Urban Cruiser må klare deg uten polstret dashbordplast, stofftrukne A-stolper, belyste sminkespeil og leselys i baksetene. Sammenlignet med for eksempel en Volkswagen Golf, fremstår derfor interiøret som relativt billig.
På den annen side er Urban Cruiser-kupeen av den praktiske typen. I midtkonsollen finner du to koppholdere og en tredje, integrert variant er plassert foran høyre luftdyse. Dørlommene er tilpasset flasker og dobbelt hanskerom er på plass. Instrumentpanelet er enkelt, men originalt, i den forstand at både fartsmåler og turteller har fått plass i samme sirkel. De aller fleste knapper, brytere og hendler er lette å lokalisere og å betjene og den sølvfarvede dashbordkonsollen forbinder midtkonsollen med dashbordet på en original måte.
Høy sitteposisjon
Som mange andre Toyota-modeller preges Urban Cruiser av en høy sitteposisjon og relativt korte sitteputer i forsetene. Sistnevnte produserer imidlertid god sidestøtte - og baksetene kjennetegnes som nevnt ved svært god benplass. Rattet kan justeres i både høyde og dybde, noe som inntil nylig ikke har vært noen selvfølge hos Toyota.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger