Interiør, utstyr og priser

Eos er ved første øyekast noe dyrere enn sine konkurrenter, men kan til gjengjeld skilte med et høyt utstyrsnivå.

Publisert
Sist oppdatert

Den som kjenner Volkswagen-modellene Golf og Passat, vil smilende dra kjensel på Eos. Akkurat som svært mange av komponentene under skallet stammer fra disse to familiemedlemmene, er også interiøret hentet herfra. Riktignok har Eos fått sine egne luftdyser, men både dashbord, dashbordkonsoll og instrumenter er hentet fra Golf. Vinduskarmer og overgang mellom dører og dashbord er hentet fra Passat, og Eos-rattet har vi tidligere sett i dem begge.

Lett å trives

Selv om interiøret altså ikke er spesielt originalt, er det lett å trives i Eos. De ulike komponentene virker solide og godt sammenskrudd og kvalitetsfølelsen er høy. Når skinnseter i tillegg er på plass, slik det var i våre testeksemplarer, kommer i tillegg en følelse av eksklusivitet snikende. Vi nevner også at det er relativt lett å få tak i sikkerhetsbeltene. Dette er etter vårt syn en viktig komfortdetalj og ingen selvfølge verken i kupeer eller kabrioleter.

God benplass

De to forsetepassasjerene har det altså godt i Eos. Det samme kan sies om baksetepassasjerene, i hvert fall når bilen kjøres i toppløs tilstand. Benplassen er godkjent for voksne og de to plassene er utformet slik at de gir god sidestøtte. Også adgangen er god, noe de brede dørene kan ta en stor del av æren for.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer