Jaguar må finne seg i et betydelig lillebrorstempel i forhold til de "tunge" tyske merkene. Jaguar har et lite modellutvalg og på firehjulsdrift har de kun X-Type å slå i bordet med. Hverken XF, XJ eller XK blir levert med firehjulsdrift, og det i et marked som, til tross betydelige probelmer, fortsatt vil har firehjulsdrift. Audi var tidlig ute med mye firehjulsdrift og bygger mye av merkets identitet rundt Quattro. De tilbyr firehjulsdrift omtrent med alle motorer og karosserier.
Kupésuv
Bildet som Automedia har laget viser en hevet bil med tydelig kupéfasong på taket. Hvis Jaguar skulle finne på å lansere denne modellen vil de i så fall havne rett i fanget på BMW og X6 vil bli hovedkonkurrenten. Vi tror også at mange av de nye bilene i denne klassen vil bli kaldt noe annet SUV, siden biltypen har oppnådd status som en stor samfunnsfiende.
Land Rover
Både Land Rover og Jaguar ble i fjor vår solgt til Indiske Tata Motors. I likhet med hos Ford, er de to merkene fortsatt samlet i samme selskap og Land Rover kunne donere et drivlinje til Jaguar for å forenkle prosessen noe.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger