Engelsk humor er kjent for sin satire og sarkastiske stikk. Og nok en gang er det tyskerne det går utover når Jaguar ruller ut sin seneste reklamekampanje for sine sportslige modeller F-Type R Coupé, XFR-S og XJR.
Vi var på visning av nye Jaguar XE!
Det er i Canada de først har rullet ut kampanjen med slagordet «Devour the road», og fellestegnet for bildene som benyttes er at logoene til de tyske premiummerkene Audi, BMW og Mercedes-Benz er forvandlet til frokost-måltider.
Vi har kjørt Jaguar F-Type!
Audis fire ringer er blitt til en saltkringle, BMWs propell-logo er forvandlet til yoghurt med blåbær og Mercedes sin stjerne er blitt til en saftig quiche.
Konkurrentene tier

Hva de tyske konkurrentene synes om dette stuntet vites ikke, men de har kanskje manerer nok til å la være å gjengjelde Jaguars provoserende kampanje?
Modellene Jaguar promoterer har alle 550 hestekrefter, noe som i utgangspunktet høres mye ut. Det er likevel mindre enn hva tyskerne byr på: Audi RS6 og BMW M5 stiller begge med 560 hestekrefter og Mercedes E63 AMG S 4Matic yter hele 585 hester.

Her kan du lese om Erling som har Norges råeste Mercedes!
Vi har testet Audi TT på norske veier!
Oppgitte ytelser
Jaguar XFR-S har dreiemoment på 625 Nm, gjør 0-100 km/t på 4,9 sekunder og har sperret toppfart på 250 km/t, slik alle konkurrentene også har.
Til sammenligning har Audi RS6 700 Nm dreiemoment og klarer 0-100 km/t på 3,9 sekunder, mens BMW M5 leverer 680 Nm dreiemoment og gjør samme 0-100-spurt på 4,4 sekunder.
Den desiderte verstingen er likevel Mercedes E63 AMG S 4Matic, som har 800 Nm dreiemoment og suser fra stillestående til 100 km/t på kun 3,6 sekunder. Så egentlig spørs det hvem som spiser hvem til frokost...
Hva tror du? Har Jaguar noe å fare med mot sine tyske konkurrenter?
Diskutér i kommentarfeltet nedenfor.