Jaguar spiser konkurrentene til frokost!

Engelskmennene bruker humor i ny reklamekampanje.

KRINGLENE RINGER: Bør Audi virkelig passe seg for ikke å bli spist av Jaguar? Foto: JAGUAR
KRINGLENE RINGER: Bør Audi virkelig passe seg for ikke å bli spist av Jaguar? Foto: JAGUAR Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Engelsk humor er kjent for sin satire og sarkastiske stikk. Og nok en gang er det tyskerne det går utover når Jaguar ruller ut sin seneste reklamekampanje for sine sportslige modeller F-Type R Coupé, XFR-S og XJR.

Vi var på visning av nye Jaguar XE!Det er i Canada de først har rullet ut kampanjen med slagordet «Devour the road», og fellestegnet for bildene som benyttes er at logoene til de tyske premiummerkene Audi, BMW og Mercedes-Benz er forvandlet til frokost-måltider.

Vi har kjørt Jaguar F-Type!Audis fire ringer er blitt til en saltkringle, BMWs propell-logo er forvandlet til yoghurt med blåbær og Mercedes sin stjerne er blitt til en saftig quiche.

Konkurrentene tier

Hva de tyske konkurrentene synes om dette stuntet vites ikke, men de har kanskje manerer nok til å la være å gjengjelde Jaguars provoserende kampanje?

Hvordan er en brukt Jaguar?

Modellene Jaguar promoterer har alle 550 hestekrefter, noe som i utgangspunktet høres mye ut. Det er likevel mindre enn hva tyskerne byr på: Audi RS6 og BMW M5 stiller begge med 560 hestekrefter og Mercedes E63 AMG S 4Matic yter hele 585 hester.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer