Vi har kjørt Pluriel i regn et par dager før været gir oss anledning til å bryne oss på flerbruksmulighetene. Vi vil kjøre kabriolet! Etter å ha gløttet gjennom den tosidige bruksanvisningen på x-antall punkter er dette noe vi har gruet oss litt til. Men test er test her må vi til pers, og det er ingen liten liste av operasjoner som skal gjennomføres. Vi starter med friskt mot det er pause mellom skybruddene, og asfalten nærmer seg en slags lysegrå tørrhet. En typisk norsk sommerdag
Punkt 1: Taket må kjøres bakover, helt ned over bakruta. Det går greit, elektrisk motor gjør jobben for oss, bare vi holder på knappen.
Punkt 2: Bakruta må vippes opp og foldes ned i bagasjerommet. Manuelt arbeid vi må lene oss frem over hekken, og er glade for at bilen er nogenlunde ren!
Punkt 3: For å få bakruta ned må vi fjerne bunnlokket i bagasjerommet.
Punkt 4: Under bunnlokket avslører vi bilens skjulte innhold. Her ligger plastdekselet som senere skal bli hattehylle. Ut med det!
Punkt 5: Sidevinduene må senkes, elektrisk motorer sørger også for dette, og det gjelder bare å finne en måte å trykke ned alle fire knappene fort nok.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger