Kabriolet for viderekomne

Pluriel selges ikke som kabriolet. Det er bra, for det er det heller ikke, selv om det er lett å bli forledet til å tro det når vi ser noen av bildene av bilen.

Publisert
Sist oppdatert

Vi har kjørt Pluriel i regn et par dager før været gir oss anledning til å bryne oss på flerbruksmulighetene. Vi vil kjøre kabriolet! Etter å ha gløttet gjennom den tosidige bruksanvisningen på x-antall punkter er dette noe vi har gruet oss litt til. Men test er test – her må vi til pers, og det er ingen liten liste av operasjoner som skal gjennomføres. Vi starter med friskt mot – det er pause mellom skybruddene, og asfalten nærmer seg en slags lysegrå tørrhet. En typisk norsk sommerdag …

  • Monteringsjobben i bilder
  • Punkt 1: Taket må kjøres bakover, helt ned over bakruta. Det går greit, elektrisk motor gjør jobben for oss, bare vi holder på knappen.

    Punkt 2: Bakruta må vippes opp og foldes ned i bagasjerommet. Manuelt arbeid – vi må lene oss frem over hekken, og er glade for at bilen er nogenlunde ren!

    Punkt 3: For å få bakruta ned må vi fjerne bunnlokket i bagasjerommet.

    Punkt 4: Under bunnlokket avslører vi bilens skjulte innhold. Her ligger plastdekselet som senere skal bli hattehylle. Ut med det!

    Punkt 5: Sidevinduene må senkes, elektrisk motorer sørger også for dette, og det gjelder bare å finne en måte å trykke ned alle fire knappene fort nok.

    For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

    Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

    Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

    Gå til innlogging med

    Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

    Vi bryr oss om ditt personvern

    dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer