Markedets råeste biler minner mer om romskip enn tradisjonelle biler. Ikke bare på grunn av utseende, men materialene som brukes har navn som ser mer ut til å være hentet fra en sciencefiction-film, enn fra en fabrikk.
Magnesium, titan og carbon er bare noen av de imponerende materialene som i dag er å finne i biler. Ikke bare bidrar de til å redusere vekt og utslipp, men de gjør også bilene sikrere.
LES OGSÅ: Vi har testet Porsche 918 Spyder
I tillegg gjør teknologien syvmilssteg hvert år, og nye løsninger gjør bilene lettere å kjøre, mer tilpasningsdyktige og ikke minst hinsides raske.
Både den økende bruken av sterke lettvektsmaterialer og utviklingen av teknologiske nyvinninger er prosesser som koster dyrt, noe som ofte gjenspeiles i prisen.
Håndlaget
De mest ekslusive bilene frontes også med at de blir laget for hånd. Det kan kanskje virke urealistisk at hele bilen lages for hånd, men det er ikke så langt fra sannheten.
LES OGSÅ: Nytt monster fra Molsheim
Mydriftfun er en bilkanal på YouTube. Her legger de blant annet ut videoer fra ulike bilfabrikker. Denne er fra Porsche-fabrikken, og her ser du hvordan Porsche lager sin monsterhybrid 918 Spyder, som i dag regnes som en av de tre store, sammen med de to andre hyperhybridene McLaren P1 og Ferrari LaFerrari.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger