- De likner jo på gamle Indian-motorsykler! var en gjenganger blant folk da de så Drifter-modellene for første gang på München-messen i forrige uke. Kawasaki var samtidig raske til å påpeke at Drifterne ikke er direkte kopier av noen bestemte sykler, men en forening av styling-elementer som løselig estimert peker mot 30- til 50-tallet.
VN-modellene i nye klær
Drifter-modellene er bygget over de velkjente VN-modellene på 800 og 1500-kubikk. I hovedsak betyr det at de deler motor, ramme, dempere, hjul og bremser med sine forgjengere, dessuten tank og instrumentkonsoll.
Og i likhet med VN er forskjellen mellom 800 og 1500 at 1500-versjonen har innsprøytning, kardang og doble støtdempere bak, mens minstemann har forgasser, kjededrift og en skjult enkeltdemper. De enorme skjermene er det første man legger merke til, og gir sykkelen et ganske tungt preg. Kawa har ikke oppgitt tørrvekt enda, men den ligger neppe under 300 kilo for 1500en.
Deretter flyter blikket over den smale og langstrakte lykten, via det digre setet som fører tankene mot den gamle typen med innebygde fjærer, til en nesten perfekt fiskehale-potte. Så hva mer kan man si enn at Drifterne ser gamle ut? Jo, legg merke til alle de svartlakkerte og matte metallflatene, Kawasaki innleder en ny custom-stilretning med å bannlyse krom!
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger