Kia Track'ster

Spennende konsept med firehjulstrekk og 250 hestekrefter.

Nei, det er ikke en stylet Mini, selv som vi syntes den lignet ved første øyekast. Foto: Produsent
Nei, det er ikke en stylet Mini, selv som vi syntes den lignet ved første øyekast. Foto: Produsent Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Konseptbilen Kia Track’ster ble nylig vist fram på Chicago Auto Show, og gir forhåpentligvis et glimt av hvilken retning de har lyst til å utvikle sin Soul-modell i.

Hvis du ikke kjenner til Soul-modellen, er det forøvrig ikke så rart. For selv om den har gjort stor suksess i Asia, så har den aldri vært tilgjengelig for salg her i Norge.

Som en bulldog?

Målet til å Kia har ganske enkelt vært å lage Track'steren tøff samtidig som den ikke skremte bort potensielle kjøpere. Om de har lykkes får du vurdere selv, men de mener i hvert fall at den nå ser ut som en aggressiv, men godmodig bulldog. Konseptbilen har forøvrig verken bakseter eller bakdører, for å fjerne ethvert håp om en ny konebil. Her er det altså ren morokjøring som skal være prioritert.

Om designet kommer antagelig meningene til å være delte. Selv synes jeg den ligner på en kraftig stylet Mini, men at den skiller seg ut er det i hvert fall ingen tvil om.

Sprek

Kia har hentet ut 66 prosent flere hester enn de har på dagens største Soul-modell, og den 2.0-liters store turbomotoren yter her 250 hestekrefter. Som nevnt har den også firehjulstrekk, og de kjøreglade vil sette pris på at du ikke får automatgir. Her er det i stedet en tettsteget seks-trinns kasse som gjør jobben.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer