Kia gjorde seg bemerket da de lanserte tredje generasjon av folkesuven Sportage i 2010. Fra å være en rustikk, billig og ganske kjip pseudo-terrengbil, i de to første generasjonene, var den blitt en voksen, attraktivt designet og rekord-sikker mellomklasse-SUV - ja, den slo til og med Volvo XC60 på sikkerhetsscore i Euro NCAP.
Helt siden da er produktet bare blitt foredlet. Fjerde generasjon Kia Sportage ble først vist høsten 2015. Allerede i januar 2016 testkjørte vi den for første gang og konstaterte at koreanerne nok en gang hadde foretatt et kraftig løft i forhold til forgjengeren, selv om den i fasong og dimensjoner virket ganske lik.
Oppgradert Sportage
Dette betyr at bilen allerede har nådd cirka halvveis i sin livssyklus, og har fått en lettere oppgradering. Denne er ikke av typen man ser umiddelbart, men det er tatt noen grep for å gjøre bilen mer konkurransedyktig, i et SUV-segment som gjennomgår en rivende utvikling.
Vår testbil er denne gangen en 2.0 CRDi, i den toppspesifiserte versjonen GT Line med dieselmotoren på 185 hestekrefter, kombinert med et nytt 48-volts mild-hybridsystem.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger