Med 408 elektriske hester under «panseret», firehjulstrekk som standard og en kupé-aktig design, blir C40 Recharge den sportsligste modellen til Volvo på mange år. I dag, mandag, vises bilen fram for blant annet norske medier på Aker Brygge i Oslo.
Samtidig har den norske Volvo-importøren nå også åpnet for bestilling av bilen. De første norske kundene må imidlertid vente litt til før de får sine biler.
Årets julepresang
– Produksjonen ved Volvos fabrikk i Gent i Belgia starter nå i høst og vi starter leveringen til norske kunder i slutten av fjerde kvartal, sier Erik Trosby, PR- og kommunikasjonssjef i Volvo Car Norway.
Vi har tidligere tippet at C40 Recharge skulle bli litt rimeligere enn dagens XC40 SUV, men det blir den ikke. Prisene som den norske importøren har offentliggjort, viser at C40 kommer til å starte på 554 900 kroner før, eventuelle tilvalg av utstyr. XC40, som allerede har blitt en bestselger i Norge, starter på 535 000 kroner.
Ganske dyr
Ved første øyekast virker det relativt dyrt. Polestar 2, som bygges på den samme teknologien som Volvo, koster for eksempel fra 439 009 kroner med firehjulstrekk og 399 000 kroner med tohjulsdrift.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger