Maserati er stil på italiensk. Bilmerket er mindre brautende enn Ferrari, men oser av klasse og litt tilbakeholden luksus. Nå føyer en ny versjon seg til de eksisterende modellene GranTurismo og Quattroporte.
Alfa+Maserati=sant
Produsenten har vært en del av Fiat-konsernet siden 1993, men er klart adskilt fra den mer rendyrkede sportsbilprodusenten Ferrari. Nå er merket assosiert i en premium-divisjon med Alfa Romeo. Alt dette utgjør en marketing-balansegang som Fiat-gruppen etterhvert ser ut til å greie ganske bra.
Tradisjon
Maserati har en lang tradisjon med åpne sportsvogner; de refererer i pressemeldingen som annonserer den nye kabrioleten til A6G Frua Spyder fra 1950, til 3500GT Vignale Spyder fra 1960, Mistral Spyder fra 1964 og Ghibli Spyder fra 1968. Den første åpne Maseratien DinSide fikk anledning til å kommentere var modellen som kort og godt hadde navnet Spyder og som ble presentert i 2001.
Første fireseter
Felles for disse er at de alle var toseters spydere og altså hadde et bruksområde begrenset til føreren og en passasjer. Derfor er den nye modellen som vises her epokegjørende for merket: Det er den første Maserati-kabrioleten med fire plasser. Produsenten hevder at, takket være segmentets lengste akselavstand, er dette fire fullgode seter; baksetepassasjerene er ikke redusert til statister.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger