Knøtteraceren

Ikke er den raskest, ikke er den dyrest og den er definitivt ikke størst. Men ganske morsom, det blir den nok.

Publisert
Sist oppdatert

Bilen det er snakk om heter Twingo Renault Sport, eller Renault Twingo RS som vi for enkelthets skyld vil kalle den. Nå har det seg dessverre slik at Renault er svært knappe med informasjonen i denne omgang, men noen nøkkeltall og hint får vi likevel.

Sint

Allerede ved første øyekast er det tydelig at det dreier seg en sportsutgave av Renaults minste modell. Den aggressive fronten med de store luftinntakene, sideskjørtene og de utbygde skjermene med fire store hjul avslører den enkelt. Og det er jo meningen, for folk skal se at denne bilen er noe mer enn en vanlig Twingo som riktignok har høstet rimelig god kritikk i pressen allerede i standardutgavene.

133 hester

Rent teknisk får Twingo RS en 1,6-liters bensinmotor med 133 hestekrefter. Noen flere opplysninger om denne kraftkilden, gis ikke, men vi regner med at det er snakk om en selvpustende turtallsmaskin. I og med at Twingo kun veier rundt tonnet, bør dette gi 0-100-tider ned på 8-tallet.

Trolig ikke til Norge

Det mest negative med denne bilen er kanskje det faktum at den ikke vil bli importert hit til landet via den offisielle Renault-importøren, i likhet med andre Twingo-modeller. Sin debut får den på bilutstillingen i Genève i starten av mars.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer