Seks år etter at Renault lanserte Captur, gjøres det nå klart for andre generasjon av SUV-en med en viktig ingrediens for det norske markedet:
Den lanseres nemlig med PHEV - nærmere bestemt ladbar hybridmotor, melder den norske importøren i en pressemelding.
- Dette er en god oppgradering for Renault. At Captur nå kommer som ladbar hybrid er et stort salgsfortinn for dem. Den kommer definitivt til å selge bedre enn forgjengeren, sier Dinsides motorekspert Fred Magne Skillebæk, som var tilstede på Captur-lanseringen i Paris i juni.
Tøffere konkurranse
Det er ikke små ord. Captur solgte nemlig over 1,2 millioner eksemplarer verden over etter 2013-lanseringen av første generasjon. Men det er først og fremst i Norge, hvor elektrifisering har større økonomiske fordeler, at Captur vil selge bedre.
Til og med første halvår i år er det bare registrert 2.215 Renault Captur-eksemplarer på norske skilter. Samtidig som SUV-en nå blir helt ny, har den også fått tøffere konkurranse.
- Den hadde bare én konkurrent da den ble lansert i 2013. Nå har den 20, noe som sier litt om utviklingen i dette segmentet, sier Skillebæk til Dinside.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger