Generasjon to av verdens mest solgte elbil kom til Norge for fullt i februar måned og seilte allerede i sin debutmåned opp som Norges mest solgte bilmodell, med 781 registrerte eksemplarer.
Den mer enn fulgte opp i mars, da den ble den mest solgte bilmodellen på én måned noensinne, med smått utrolige 2172 registreringer.
Dette er ingen komplett test av nye Leaf, som vi kjørte under mer sommerlige forhold for ikke veldig lenge siden. For mer data og mer generelt om opplevelsen av bilen, henviser vi til den artikkelen.
Den generelle kjøreopplevelsen, også vinterstid, er god. Bilen er lettkjørt og i forhold til forgjengeren både mer stillegående, kvikkere og mer praktisk i bruk takket være forbedringene vi beskrev i testen. Vi trengte definitivt varmeapparatet, og det fungerte bra og holdt en jevn temperatur i kupéen.
Nesten fimbulvinter
Vi ble bortskjemt med minusgradene som rådet under testperioden: skikkelig norsk vinter med temperaturer på ti blå og enda lavere, selv i Oslo-området.
Vi fikk dermed muligheten til å se hva rekkevidden blir under normal kjøring med de bortimot dårligste forutsetninger bilen kan ha.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger