Det er totalpakken som ikke matcher de beste i klassen. Accord taper først og fremst på plass både i baksetet og til en viss grad bagasjerommet, støynivå, materialvalg, samt at vi har vanskelig for å se at den er blant de aller beste på noe område. Dens sterkeste side er kjøreegenskapene som er relativt fine, men heller ikke disse hever lista i klassen.
Mot Mondeo
Det er naturligvis mot klasseleder Ford Mondeo vi først og fremst sammenligner. Og den lar seg ikke true. Vi har vanskelig for å se noe punkt Accord er bedre på. Motoren er kanskje hakket mer fleksibel og sterk, men støynivået ødelegger litt.
Ikke til topps
Vi har derfor ingen problemer med å si at Accord ikke rokker på topprangeringen i klassen. Prismessig er det ganske små forskjeller i dette segmentet. Accord koster omtrent det samme som eksempelvis Ford Mondeo og Volkswagen Passat. Billigste dieselutgave koster 347.000 kroner og har da det viktigste utstyret. Topputgaven Executive koster 373.000 og legger du til navigasjon og ryggekamera, hopper prisen opp i 392.000 kroner.
Konklusjon
Det er altså ikke noe å si på forholdet mellom pris og utstyr. Dessverre for Honda er problemet at flere av konkurrentene tilbyr mer appellerende biler til omtrent samme pris. Også biler som Volkswagen Passat og Citroën C5 fremstår som bedre familiebiler. Dermed blir det ingen topplassering denne gangen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger