... og da havner vi i en kategori som omfatter modeller som vi nevnte innledningsvis: Porsche Cayenne, Audi Q7 og Range Rover Sport. Mercedes inkluderer vi ikke i denne gruppen verken med ML- eller GL-modellene da disse har en viss nyttig dimensjon og dessuten, i M-klassens tilfelle, er bilen som grunnla premium-SUV-segmentet. En viktig ting å ta med i betraktningen er at et viktig premiss for å konkurrere seriøst mot X6 er kjøreglede (relativt sett i forhold til typen bil). Men det er også mangel på nytteverdi. Man kan jo fint få kjøpt en nyttig og velkjørende BMW-SUV - nemlig X5 - men det er altså ikke X5-konkurrentene vi ser på her.
Papirtiger fra England
Den første som ryker ut er Range Rover Sport. Den er dyrere enn X6 med sine 1.311.000 kroner, og det er mye selv om den er bedre utstyrt i HSE-versjonen som er standard med den største dieselmotoren. Med toppmotoriseringen TDV8 på 272 hestekrefter burde den på papiret kunne true BMWen, men X6 kjører i ringer rundt Range Roveren både når det gjelder ytelser og kjøreegenskaper. Engelskmannen har mer raffinement og atmosfære og er den minst jålete i dette selskapet - men det er ikke det det går ut på her.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger