Konklusjon og konkurrenter

Hyundai i10 er blant de mest gjennomarbeidede og komfortable minibilene på markedet. Når bilen får antiskrens blir den svært interessant.

Publisert
Sist oppdatert

I løpet av de siste to-tre årene har det skjedd en revolusjon på antiskrens-siden. Så godt som samtlige kompakt- og mellomklassebiler som selges i Norge i dag er utrustet med antiskrens som standardutstyr. Stadig flere småbiler kan også leveres med antiskrens, men i minibilklassen (biler kortere enn 350 centimeter), er antiskrens sjelden vare.

Såvidt oss bekjent, er Toyota og Peugeot alene om å tilby denne teknologien i minibilklassen, i de nærmest identiske modellene Aygo og 107. Hos Toyota leveres imidlertid VSC, som teknologien heter på Toyota-språk, kun i de dyreste Aygo-variantene, som koster snaue 160.000 kroner. Hos Peugeot er ESP, som det heter der i gården, ekstrautstyr.

i10 mer påkostet

Aygo, 107 og Citroën C1 - den tredje av tvillingene - er morsomme biler som i likhet med i10 imponerer med god plassutnyttelse. Like god baksete- og bagasjeromsplass som i10 har de imidlertid ikke. Samtidig fremstår Hyundai i10 som en betydelig mer påkostet og fullverdig bil. ("C107go" starter på drøye 120.000 kroner, mens de bedre utstyrte utgavene koster mellom 140.000 og 150.000 kroner, avhengig av merke).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer