Konklusjon og konkurrenter

Nissan Qashqai med de to minste motorene er gode kjøp. Det samme kan ikke sies om den største dieselmotoren.

Publisert
Sist oppdatert

Vi har allerede nevnt at Qashqai 1.6 starter på 235.000 kroner, mens dieselutgaven 1.5 dCi har en innstegspris på 243.000 kroner. Disse summene reflekterer utstyrsnivå Visia, som er ganske raust.

Qashqai Visia leveres nemlig med antiskrens (ESP), rattbetjent stereoanlegg, manuelt klimaanlegg, nøkkelfri adgang, Bluetooth håndfriløsning, elektriske vindusheiser rund baut samt elektrisk betjente og oppvarmede sidespeil. I tillegg kommer seks kollisjonsputer, aktive hodestøtter, lyktespylere, et kraftig horn og store, gode sidespeil.

Acenta

Er du villig til å spytte i 14.000 kroner mer, kan du avansere til neste utstyrsnivå - Acenta. Acenta gir deg blant annet elektronisk klimaanlegg med to soner, rattbetjent fartsholder, regnsensor, elektrisk innfellbare sidespeil, skinntrukket ratt, midtarmlene i baksetet, en rekke leselys, tåkelykter og 16-toms alufelger.

Tekna

Topputgaven Tekna koster 16.000 kroner mer enn Acenta og gir deg blant annet glasstak, xenonlykter, ryggesensor, CD-skifter, automatisk nedblendbart bakspeil, belyste widescreen sminkespeil og 17-toms alufelger.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer