Ny Fabia starter på 145.000 kroner, men for billigste variant vi kan anbefale, må du ut med 161.000 kroner. Rimeligste dieselvariant starter på 170.000, men denne kan ikke leveres med partikkelfilter og bør derfor unngås. Da ender man opp med vår motor med 80 hestekrefter til 185.000 kroner. Dette er en gunstig og konkurransedyktig pris sammenlignet med de viktigste konkurrentene. La oss ta en titt på disse.
Volkswagen Polo 1,4 TDI
Med samme motor er søstermodellen Polo noen tusenlapper dyrere enn Fabia. Polo begynner å dra på årene og nye Fabia er en bedre bil på de aller fleste områder. Vi har derfor ingen problemer med å anbefale Fabia fremfor Polo.
Polo 1,4 TDI 80 hk starter på 195.000 kroner.
Peugeot 207 1,6 HDI
207 er relativt ny på markedet og en spennende småbil. På kjøreglede scorer den høyere enn Fabia, men plassforholdene er ikke like gode. Komfort og opplevde kvalitet er også sterke sider ved 207. Med 90 hester er den noe sprekere enn vår testbil, men med en prislapp på 200.000 kroner er den også litt dyrere.
Toyota Yaris 1,4 D-4D
Yaris er egentlig en betydelig mindre bil, men takket være god plassutnyttelse tar vi den likevel med her. Vi tror også at Fabia og Yaris har mye av den samme kundegruppen. Yaris stiller til start med en sprek 1,4-liter på 90 hester. Denne gir den japanske småbilen gode ytelser. 0-100 går på 10,7 sekunder og Yaris er med det blant de sprekeste i dette feltet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger