Konklusjon og konkurrenter

Det er mest som rimelig alternativ at Compass skiller seg ut, og det er ikke alt for mystiske grunner til at Compass er billigere enn konkurrenter.

Publisert
Sist oppdatert

Interiøret kan i beste fall beskrives som røft, mange vil nok oppleve den overveldende bruken av plast som noe som hører fortiden til. På den positive siden vil interiøret antakelig tåle hard bruk over tid, og det er ikke alt for mye som kan gå i stykker. Fordelen er lav pris, og prisen er lav nok til at Compass er attraktiv selv med moderat interiørfinish.

Prisfordelen gjelder som nevnt først og fremst innstegsmodellen til 335.000 kroner, mens toppversjonen til 375.000 kroner blir så dyr at den vil slite mot mer attraktive konkurrenter.

For penga

For 335.000 kroner får du en bil med tilsvarende ytelser og plass som en Toyota RAV4, med unntak av bedre løst bagasjerom i Toyotaen, og som koster nesten 20.000 kroner mindre. Prisforskjellen til rimeligste Mitsubishi Outlander er 25.000 kroner, og enda dyrere er både Hyundai Tucson og Kia Sportage.

Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota RAV4 og Jeep Compass tilhører de korte bilene i folke-SUV-klassen (rundt 440 cm). De mellomlange er biler som Honda CR-V, Nissan X-trail og Suzuki Grand Vitara(rundt 450 cm), mens Mitsubishi Outlander er spesielt lang med sine 464 centimeter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer