For det første: Vi hadde en fin kjøreopplevelse om bord i Range Rover Sport TDV8, som med denne motoren og med sine fine kjøreegenskaper nesten greier å få en til å glemme hvor tung den er og i hvilken grad den utfordrer tyngdekraftens lover. Med andre ord: Bravo til ingeniører og teknikere som har fått dette til men de har ikke jobbet gratis.
I utgangspunktet kommer TDV8 som HSE-versjon, hvilket vil si riktig velutstyrt. Her er 20-toms lettmetallfelger på plass, 6-trinns automatgir, Bi-xenon hovedlys, Brembo bremser, alle de avanserte elektroniske hjelpemidler som finnes når det gjelder stabilitetskontroll, demperkontroll, valg av type terrengrespons you name it!
Mye penger
Allikevel er 1.256.000 kroner en voksen sum. Det er prisen på TDV8 HSE uten ekstrautstyr. Det virker nesten surrealistisk å se at metallic lakk (i vårt tilfelle den etter vår mening meget vellykkede Lugano Teal) faktureres som tillegg (6.900 kr). Ærlig talt: Gjør en innsats! får man lyst til å si. Totalt hadde testbilen en prislapp på 1.358.000 man begynner å snuse på halvannen million.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger