Ford Fiesta ST har en utsalgspris inklusive vrakpant på 259.500 kroner. Testbilen var i tillegg utstyrt med metallic lakk til 3.100 kroner, kollisjonsgardiner til 3.000 kroner og oppvarmet frontvindu, som koster 2.600 kroner ekstra. Integrert stereoanlegg med rattbetjening er standardutstyr. Vi mener ESP er et nødvendig sikkerhetsutstyr og burde vært montert standard på en slik bil. Det er dessverre ekstrautstyr og koster 7.100 kroner.
GTI-banden
Bilen blir med andre ord ikke direkte billig, men folk som er ute etter pur kjøreglede, en sterk og rask småbil som er morsom å kjøre, er det nok det den er verdt. Det er svært begrenset med konkurrenter. Når det gjelder kjøreegenskaper vil Mini Cooper S være det nærmeste man kommer blant små råtasser. Den er utstyrt med en 170-hesters motor og koster over 300.000 kroner. Den faller dermed litt utenfor gruppen av direkte konkurrenter på grunn av prisen. Resten av følget er begrenset til tre, verdige arvtagere etter GTI-ene fra "gamle dager": Seat Ibiza 1,8 VT og Peugeot 206 GTI, samt Toyota Yaris Turbo, som vi testet for et par måneder siden, men som ikke står i Toyotas katalog og dermed vil ha svært begrenset tilgjengelighet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger