Konklusjon og konkurrenter

Volvo V50 er det rimeligste alternativet for den som er på jakt etter en liten mellomklasse-stasjonsvogn i premium-segmentet - og er dermed et godt kjøp. Spørsmålet er hvilken motor du bør velge.

Publisert
Sist oppdatert

Volvo har gjort sitt beste for å skape den totale forvirring når det kommer til utstyrsnivåer. Ved introduksjonen fantes S40 og V50 i fem utstyrsnivåer; grunnutgaven, Addition, Addition Plus, Premium og Premium Plus. I tillegg kom enkelte business-modeller. Business-modellene er nå ute, men antall utstyrsnivåer er uendret. Disse har imidlertid skiftet navn til Addition, Kinetic, Momentum og Summum. Er du fortsatt med?

Brukbart utstyrt grunnutgave

Betegnelsen på grunnutgaven er imidlertid ikke endret - den er fortsatt navnløs. Men fraværet av navn skjemmer ingen, og dette er faktisk en ganske velutstyrt bil. Blant annet er de tre viktigste elementene på plass, nemlig integrert radio, elektronisk stabilitetsprogram og manuelt klimaanlegg. I tillegg får man elektriske vindusheiser rund baut, kjørecomputer, seks kollisjonsputer og avanserte forseter som motvirker nakkesleng. I tillegg kommer godsaker som følg-meg-hjem-lys, parkeringsbilettholder, treblink-funksjon, aero vindusviskere, separate leselys, innstillingsmeny og et digitaldisplay som automatisk reverserer farvebruken når man kjører inn i tunneler.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer