... kan det godt tenkes at også andre verdier enn fremkommelighet spiller inn i ditt bilvalg. Og selv om Audien drar i land overraskende mange del-seiere kan det jo tenkes at det ikke er enkle seire men heller utfordringer som frister. Og utfordringer er det klart mest av i BMWen.
Det er ikke ofte duellanter i denne prisklassen ligger så tett i pris og ytelser. En vesentlig svakhet ved BMWen er imidlertid at den fortsatt kommer med kun to års nybilgaranti, Audien har som de fleste andre tre års nybilgaranti. Også rust-/lakkgaranti på 6 og 2 år er stusselig, Audi kommer med 12 og 3 år.
Før vi konkluderer videre skal vi se nærmere på de få bilene som tilbyr noe i nærheten av den kjøregleden og kreftene som vi finner i Audi A6 4.2 quattro og BMW 545i.
Nesten konkurrenter
De to testbilene skiller seg ut ved å begge ligge litt i forkant av konkurrentene, naturlig nok siden de er de nyeste bilene. Mer spesielt er det at A6 med sine 492 centimeter er klart størst i klassen, og at BMWen er den letteste.
Jaguar stiller med to versjoner av sin 4,2-liters V8 i S-type. For 980.000 kroner får du 300 hestekrefter og 0-100 km/t på 6,5 sekunder. Vil du ha den aller sinteste, S-type 4,2 R V8, må du legge minst 1.268.000 kroner på bordet. De 200.000 kronene mer enn vår Audi og BMW koster kan delvis forklares med 395 hestekrefter, kompressor, voldsomme 553 Nm og 0-100 km/t på 5,6 sekunder.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger