Vårt testeksemplar var en CR-V 2.0 Executive, som koster snaue 400.000 kroner. De fleste vil nok imidlertid klare seg uten skinnseter, navigasjon og automatgir og kan derfor nøye seg med CR-V 2.0 ES. Denne koster 348.000 kroner og er etter vårt syn den mest konkurransedyktige CR-V-varianten.
Mange om beinet
Stadig flere produsenter satser på folkelige SUVer og den som er på jakt etter en høy firehjulstrekker i 350.000-kronersklassen har nok å velge mellom. De færreste klarer imidlertid å tilby like mye og god bil for pengene som Honda. For eksempel er det ingen tvil om at vi anbefaler CR-V foran biler som Ford Maverick, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Land Rover Freelander, Suzuki Grand Vitara og Toyota RAV4. Sistnevnte er en svært god bil, men blir etter vårt syn altfor liten sammenlignet med CR-V.
Mange sterke sider
De argeste konkurrentene blir dermed nykommeren Mitsubishi Outlander, den nye Subaru Forester og den ansiktsløftede Nissan X-Trail.
CR-Vs sterkeste sider er den gode plassen, den fleksible bakseteløsningen, det høye utstyrsnivået, de gode kjøreegenskapene og den friske motoren. Også de tre argeste konkurrentene har mange sterke sider, men ingen av dem slår CR-V med utgangspunkt i overnevnte kombinasjon. Selv om vi skal vokte oss vel for å trekke altfor bastante konklusjoner uten å ha testet bilene mot hverandre, tør vi derfor påstå at CR-V fortsatt er klassens beste kjøp.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger