Konklusjon og konkurrenter

Den korte Scenicen klarte seg overraskende bra i vår store fleksibiltest selv om den konkurrerte mot syvsetere. Den lange utgaven bør gi konkurrentene ytterligere bekymringer.

Publisert
Sist oppdatert

Prisforskjellen mellom kort og lang varierer uforståelig nok med mellom 12.000 og 27.000 kroner. Det er utgaven vi har kjørt, Grand Scenic 1.6 Privilege, der forskjellen er minst. Grunnen er nok at prisen er presset på grunn av skattegrensene for firmabiler, og denne bilen til 293.000 kroner fremstår som det lureste alternativet. Billigste variant koster 259.900 kroner, og det er ganske mye utstyr som skiller.

Blant annet har Privilege-utgaven skinninteriør, aluminiumsfelger, ESP, elektronisk klimaanlegg, regnssensor, solgardiner, elektriske vinduer alle plasser, bakvindu som kan åpnes separat, rygg på passasjersetet som kan felles forover og elektrisk parkeringsbrems.

Holder plassen

Den korte utgaven kapret sølvplassen etter Touran i vår store fleksibiltest. Med i testen var også Opel Zafira, Ford Focus C-Max og Peugeot 307 SW. En viktig bil manglet; Toyota Corolla Verso som ikke var lansert i den nye versjonen da vi gjennomførte testen. Toyotaen hadde nok knivet helt i toppen.

Prisforskjellen til den korte versjonen er ikke større enn at Grand Scenic også hadde vært blant de beste, og nettopp Volkswagen Touran og Toyota Corolla Verso vurderer vi som de skarpeste konkurrentene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer