Den prisforskjellen er så liten at vi tar sjansen på å hevde at den er bortimot ubetydelig for de fleste. Går du opp de 10.000 kronene kan du altså velge mye større biler som i tillegg har to desiliter større slagvolum i motoren.
Business
Her snakker vi for eksempel om biler som Ford Mondeo, Opel Vectra og Mazda 6, alle som stasjonvogner, som med større motor og mye større plass, og som business-biler, kun koster 249.900 kroner. Vi mener det i seg selv er nok til å rive ned de fleste argumenter for å kjøpe en Nissan Primera. Mazda 6 og Opel Vectra er forholdsvis nye biler og nye modeller har en god tendens til å være gode. I sedan-klassen er Peugeot 407 et bevis på at det finnes unntak fra denne regelen. Ford Mondeo har alltid vært en bra stasjonsvogn og står fortsatt sterkt selv om den er noen år gammel.
Konklusjon
Primera ser frekk ut og designeren har stort sett valgt et sprekere utseende på Primera enn de andre bilene i klassen. Ikke det at vi synes for eksempel at setetrekkene er spesielt eksklusive, men dashbord og midtkonsoll finnes det ikke maken til. Vi synes 1.6 Optima stasjonsvogn koster for mye i forhold til de nevnte konkurrentene og at du må ha noe mer enn objektive argumenter for å velge en Primera. Selv med en del oppgraderinger blir dette for tamt i den nest tøffeste klassen i Norge etter kompaktklassen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger