Vi er klar over at det finnes en bil ved navn Alfa Romeo 147. Vi er også klar over at både BMW og Audi har etablert seg i kompaktklassen med 1-serie og A3 Sportback. Likevel mener vi Astra er et svært aktuelt alternativ for den som er på jakt etter kompaktbil med sportslige egenskaper. Hvorfor?
Mange sterke sider
Jo, fordi denne bilen har svært mange sterke sider. Ikke bare er den lekker og moderne, den byr også på god plass, ikke minst for baksetepassasjerene. Interiøret er tidsriktig og elegant og kvalitetsfølelsen høy. I tillegg kan man altså mot et pristillegg på 17.700 (11.700 kroner) få klasseledende kjøreegenskaper. Ikke nok med det, ved hjelp av en knapp kan man velge mellom komfort og sportslighet.
Lite pristillegg
1,8-litersmotoren er også et argument for Astra. Ikke bare er motoren sterk, den er i tillegg rimelig. Faktisk koster det bare 9.300 kroner å avansere fra 1,6-literen (105 hk, 215.900 kroner) til 1,8-litern, som kan skilte med 20 hestekrefter og 20 Nm mer.
Lite utstyr
Astra 1.8 Cosmo koster altså 225.200 kroner, noe som høres usedvanlig rimelig ut med tanke på at kompaktklassebiler med 1,6-liters motorer pleier å koste 230.000 kroner. Denne prisen er imidlertid ikke reel, fordi den verken inkluderer radio, elektronisk klimaanlegg, ESP, kjørecomputer, elektriske vindusheiser i bakdørene eller tåkelys.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger