For kjøpegruppene er kanskje SUVer som BMW X5 alternativer, men vi mener at det er så stor forskjell i kjøreegenskapene at vi ikke tar disse bilene med i en sammenlikning.
Dermed står E-klasse alene helt til BMW finner ut at 5-serie skal få firehjulsdrift eller nye Audi A6 dukker opp som stasjonsvogn. Sistnevnte kommer nok først, og utifra prisene på sedanene kan særlig A6 3,2 FSI quattro bli et sprekt alternativ over 100.000 kroner billigere. Med denne nye FSI-motoren som yter 255 hestekrefter vil Audien reise kraftig ifra E 320 4MATIC.
Ekstrautstyr for 225.000 kroner
Vår testbil koster i utgangspunktet 826.500 kroner. Med radar, luksusseter, nøkkelfri-system, navigasjon, luftfjæring og Avantgarde-pakke for å nevne det viktigste, øker prisen til 1.051.300 kroner.
Billigste E-klasse stasjonsvogn med firehjulsdrift er E 240. Den har en 2,6-liters V6 som yter 177 hestekrefter, og som gjør at du slipper unna med 681.500 kroner, 145.000 kroner billigere enn E 320. I Norge hadde det vært stas med en dieselmotor i kombinasjon med 4MATIC, men det står ikke på programmet foreløpig.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger