Listen over standardutstyr er solid, og utstyr som skinnseter, xenonlys, fartsholder, musikkanlegg med CD-skifter og 17-tommersfelger kan fort koste over 30.000 kroner som ekstrautstyr. Bortsett fra eksosanlegget var det ikke montert ekstrautstyr på bilen vi kjørte, og prislappen på 384.900 kroner inkluderer navigasjonsanlegg. Uten navigasjonsanlegg synker prisen til 364.900 kroner.
Noen nære
Det kan argumenteres godt for at for eksempel tolitersutgaven av Honda Accord til 319.900 kroner ligger nær nok i ytelser til å kunne sammenliknes med Mazda 6 2,3. Vi mener at de skiller nok i tilgjengelig kraft til at det ikke blir en helt riktig sammenlikning, og har derfor valgt å se nærmere på bestselgere i klassen med tilsvarende motorer.
Toyota Avensis leveres med en 2,4-liter på 163 hestekrefter. Den leveres kun i kombinasjon med automatgir, og koster med 430.000 kroner - en god del mer enn Mazdaen.
Ford Mondeo 2,5 Ghia er utstyrt med en V6-motor på 170 hestekrefter. Det er nok til at den blir kvikkere i akselerasjonen og får høyere toppfart enn Mazdaen. Også Mondeo er dyrere, 419.400 kroner starter prisen på.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger