Konklusjon og konkurrenter

De som ser etter en liten stasjonsvogn i premium-klassen bør nå ha enda en modell på lista. Dette gjelder uansett hvilket motornivå man ligger på, og med et romslig budsjett bør T5 være en god kandidat.

Publisert
Sist oppdatert

BMW 330 er en tøff bil som vi ukritisk kan anbefale på en dårlig dag. 3-literen på 231 hestekrefter jobber uanstrengt og brummer hissig ved den minste berøring av gassen. Bakhjulsdriften gjør også at dette fungerer veldig bra ved aktiv kjøring og ved fullstendig utkobling av det elektroniske stabilitetssystemet blir det heftig. Utropsprisen på en skrapet 330i starter på 650.000 kroner og det er snaue 100.000 kroner mer enn en velutstyrt Volvo V50 T5 med utstyrsnivået Premium Plus koster. 3-serien skal også byttes ut til neste år og BMW er også av de som står igjen med kun 2 års nybilgaranti. Volvo har nå fått 3, endelig.

Audi A4 3.0 er også et alternativ. Den ligger også på en utsalgspris for basismodell på snaue 650.000 kroner. Det er da med en trinnløs girkasse. Skal du ha vanlig automatgir sammen med 3-literen kommer også firehjulsdriften smygende og prisen spretter opp i snaue 680.000 kroner.

Både Audi og BMW har bommet litt med prisingen og selv om vi må tåle litt prisavstand på grunn av volumavgifter blir en ren A4 3.0i og 330i for kostbar når vi sammenligner med en V50 T5 med Premium Pluss utstyr. Det må da nevnes at Premium Pluss pakken er svært innholdsrik.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer