Konklusjon og konkurrenter

Citroën C2 er morsom og på mange måter en sjarmerende bil. Men argumentene mot bilen er dessverre altfor mange.

Publisert
Sist oppdatert
Konklusjon og konkurrenter


Hovedargumentet mot C2 er den høye prisen. C2 1.4i VTR Sensodrive koster hele 176.000 kroner - og da er ikke en gang radio eller klimaanlegg med i prisen. Med radio (4.150) og manuelt klimaanlegg (9.990) passerer vi 190.000 kroner, en pris som er uhørt for en tredørs bil med fire sitteplasser.

185.000 uten Sensodrive

Ved å kutte ut Sensodrive, noe vi absolutt anbefaler, synker riktignok prisen til 171.000 kroner. Likevel blir prisen 185.000 kroner hvis du skal ha med essensielt utstyr som radio og klimaanlegg.

Mange alternativer

For denne prisen kan du bli eier av biler som Peugeot 206 1.4 XT (169.000), Yaris 1.3 Sol (174.000), Volkswagen Polo 1.4 Comfortline (180.000), Ford Fiesta 1.4 Ghia (181.000) og Skoda Fabia 1.4 Elegance (181.000).

Eller hva med storebror Citroën C3 1.4i SX Pack (180.000)?

Konklusjon og konkurrenter


For ikke å snakke om biler som Skoda Octavia 1.4 Ambiente (184.000) og Ford Focus 1.4 Ambiente (181.000). Samtlige av de nevnte bilene har fem dører og plass til fem passasjerer. Samtlige kan også by på høyere fjæringskomfort og bedre støyisolering, og flertallet har også langt bedre plass enn C2.

Altfor dyr

Dermed hjelper det ikke at C2 VTR kan friste med sportslige egenskaper og et spenstig design. Hadde prisen vært 20.000 kroner lavere, så kanskje. Men med dagens prislapp er vi faktisk i tvil om at C2 1.4i VTR i det hele tatt har noe på det norske markedet å gjøre.

  • Du finner mer informasjon om Citroën C2 1.4i VTR Sensodrive her.
  • Store bilder finner du her.
  • Her finner du mer Citroën-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder




  • Vi bryr oss om ditt personvern

    dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

    Les mer