Konklusjon og konkurrenter

Ansiktsløftingen har bidratt til at X-Trail fortsatt er blant klassens beste kjøp - tross økte priser og knallhard konkurranse.

Publisert
Sist oppdatert

Det er nå over ett år siden vi kåret X-Trail til nest best kjøp i klassen, kun slått av Honda CR-V. Siden den gang har det hendt mye. Blant annet har Mitsubishi lansert en helt ny bil - Outlander, mens Ford har hentet inn Maverick. Subaru Forester har kommet i helt ny utgave, mens RAV4 har fått ansiktsløfting, dieselmotor og ESP. Også Land Rover Freelander fikk nylig ansiktsløfting.

Rundt 10.000 kroner opp

Vi er usikre på om X-Trail ville ha fått en like høy plassering i en sammenligningstest i dag. Det at bensinmotoren ikke lenger kan fås i kombinasjon med ESP er blant våre viktigste innvendinger. Det er heller ikke noe pluss at prisen har steget med rundt 10.000 kroner.

Mange sterke sider

Dette til tross - de gode kjøreegenskapene, den høye komforten, den gode plassen og den fine bensinmotoren sørger for at X-Trail fortsatt er blant klassens beste kjøp. Vi mener ansiktsløftingen har gjort bilen godt og at X-Trail nå har blitt enda mer tiltalende. Med integrert radio/CD-spiller som standardustyr, er vi også villige til å se bort i fra deler av prisøkningen. Med en startpris på 314.900 kroner er heller ikke X-Trail spesielt dyr, selv om du i tillegg må betale 8.000 kroner for elektronisk klimaanlegg. For eksempel starter Honda CR-V på 317.500 kroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer