Konklusjon og konkurrenter

Stillingen som ledende i klassen holder seg, men konkurrentene er nærmere.

Publisert
Sist oppdatert

For et år siden testet vi Honda CR-V mot Nissan X-trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 og Land Rover Freelander. CR-V stakk av med seieren, og selv om nye Mitsubishi Outlander er på banen vil nok konklusjonene holde også i dag. På ett område utfordrer imidlertid Outlander kraftig, den er morsommere og en mer balansert bil med bedre system for firehjulsdrift som gir større kjøreglede. Den har dessuten mer motorkraft i form av en 2,4-liter som yter 160 hestekrefter. Med automatgir, men uten skinninteriør, koster den rundt 13.000 kroner mindre enn vår CR-V.

Honda CR-V ES automat koster 368.500 kroner. Det er en relativt velutstyrt variant der det eneste vi virkelig savner er elektronisk stabilitetssystem (ESP). Det kan dessverre ikke leveres til CR-V, og er grunnen til at et par av konkurrentene har rykket innpå.

Justering for utstyr

Bestselgeren, den litt mindre Toyota RAV4, koster omtrent det samme som CR-V i en Sport-utgave med automatgir. Den har ikke skinnseter, men leveres med ESP. Hvis dette var den eneste forskjellen mellom bilene hadde vi uten å blunke byttet skinnseter mot sikkerheten som ligger i ESP.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.