For et år siden testet vi Honda CR-V mot Nissan X-trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 og Land Rover Freelander. CR-V stakk av med seieren, og selv om nye Mitsubishi Outlander er på banen vil nok konklusjonene holde også i dag. På ett område utfordrer imidlertid Outlander kraftig, den er morsommere og en mer balansert bil med bedre system for firehjulsdrift som gir større kjøreglede. Den har dessuten mer motorkraft i form av en 2,4-liter som yter 160 hestekrefter. Med automatgir, men uten skinninteriør, koster den rundt 13.000 kroner mindre enn vår CR-V.
Honda CR-V ES automat koster 368.500 kroner. Det er en relativt velutstyrt variant der det eneste vi virkelig savner er elektronisk stabilitetssystem (ESP). Det kan dessverre ikke leveres til CR-V, og er grunnen til at et par av konkurrentene har rykket innpå.
Justering for utstyr
Bestselgeren, den litt mindre Toyota RAV4, koster omtrent det samme som CR-V i en Sport-utgave med automatgir. Den har ikke skinnseter, men leveres med ESP. Hvis dette var den eneste forskjellen mellom bilene hadde vi uten å blunke byttet skinnseter mot sikkerheten som ligger i ESP.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger