Billigste Touran tilgjengelig med denne motor- og girkassekombinasjonen koster 308.060 kroner som femseter, som syvseter koster den 319.840 kroner. Vår syvseter var en Highline som i utgangspunktet koster 334.550, men som med ekstrutstyr endte opp på 385.900 kroner.
To konkurrenter
Strengt tatt er det kun to konkurrenter med tilsvarende ytelser fra en dieselmotor i kombinasjon med automatgir. Ford Focus C-max koster 330.000 kroner (335.900 kroner med ESP) i en velutstyrt Ghia-utførelse. Girkassen er en trinnløs variant som skal håndtere kreftene fra en sprek 1,6-liter på 109 hestekrefter og med et dreiemoment på 240 Nm ved 1.750 o/min. Den noe lettere C-maxen er raskere Touran, særlig i spurtøvelsen der den kniper nesten to sekunder.
Opel Zafira henger fortsatt med, og den er det andre alternativet som kan leveres med dieselmotor og automatgir. For 295.800 kroner får du en 2-liter med 100 hestekrefter og 230 Nm ved 1.950 o/min.
En av de som faller ut på grunn av at manglende automatgir er Renault Scenic 1,9 dCi, som i beste utstyrsnivå koster 318.400 kroner. Sterke 120 hestekrefter og 270 Nm hadde vært spennende i kombinasjon med automatgir, noe som sikkert dukker opp etter hvert. En litt lengre versjon av denne bilen, Grand Scenic, er en enda nærmere konkurrent til Touran Grand Scenic lanseres denne våren.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger