Testbilen koster 319.900 kroner i utgangspunktet. I tillegg hadde den elektrisk drevet soltak og metallic lakk som fordyrer bilen med henholdsvis 6.900 kroner og 3.800 kroner.
Konkurrenter
Konkurransen i klassen er hard og det er japanerne som regjerer fullstendig. Vi har tidligere konkludert med at de japanske bilene er best med Honda CR-V i tet, og det gjelder fortsatt. Av sterke konkurrenter finnes også Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Subaru Forester og Mitsubishi Outlander.
Land Rover bør være en en trygg bil å eie siden den nå har tre års nybilgaranti. Det er på lik linje med japanerne bortsett fra Mitsubishi som fortsatt har fem års nybilgaranti.
Konklusjon
Prismessig er det forholdsvis likt i klassen. De fleste har en oppstartsmodell til 299.900 kroner, men i praksis koster en litt hyggelig utstyrt variant opp mot 340.000 kroner. Freelander plukker mange poeng på fremkommelighet, sjarm og personlighet, men taper mye på motor, girkasse og plass. Her er det mye å hente, og en ny modell som kombinerer Land Rover's sterke sider med flere av konkurrentenes gode egenskaper blir vel verdt å vente på.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger