Vi trives godt med Cayenne. Den leverer nok komme-seg-frem-til-hytta og trekke-opp-båten til at den kan forsvare høyden og vekten. Vi liker også at Porsche viser vei med hensyn til kombinasjonen SUV og sportslighet, og at selv Cayenne med minste motoren gir kjøreglede.
Som nevnt mener vi automatgir hører med i denne klassen, og den sammenliknbare prisen på Cayenne blir da 920.000 kroner. Bilen vi hadde på test kostet 1.093.700 kroner med alt utstyr, og fortsatt manglet den fartsholder.
Nærmest
Vi mener BMW X5 3.0iA er den bilen som likner mest på Cayenne i kjøreegenskaper. Den har en treliters rekkesekser som yter 231 hestekrefter, og det er nok til at den litt lettere X5en er nesten sekundet raskere fra 0-100 km/t, og har nøyaktig samme toppfart. En Cayenne med luftfjæring (ekstrautstyr 31.500 kroner) er både sportsligere og mer komfortabel enn X5, en Cayenne uten vet vi ikke før vi har testet. Det er imidlertid så mange fordeler med luftfjæring at det bør spesifiseres på ekstrautstyrslisten. En X5 starter på 814.000 kroner, over 100.000 kroner billigere enn Cayenne. X5 er en mindre bil med mindre bagasjerom, og uten lavgir er det ikke sikkert du får båten like enkelt ut av vannet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger