Etter en grundig vurdering så vi oss nødt til å plassere RAV4 på fjerdeplass da vi i januar testet fem høye firehjulstrekkere. Det var først og fremst den relativt dårlige plassen som ødela for RAV4, som blant annet ble sammenlignet med større konkurrenter som Honda CR-V og Nissan X-Trail.
Liten, men fleksibel
Den ansiktsløftede RAV4 har ikke blitt større. Det betyr at RAV4 fortsatt ikke bør være førstevalget hvis plass er avgjørende for deg. Men hvis du kan klare deg med plassen RAV4 byr på, er det ingen tvil om at RAV4 er et godt kjøp. Selv om RAV4 er mindre enn de nevnte konkurrentene, tar den igjen med fleksible løsninger. Baksetene kan reguleres i lengeretningen og om ønskelig fjernes helt. Dermed har RAV4 potensiale til å romme svært mye last. Det er kun når du samtidig ønsker å frakte baksetepassasjerer og mye last at RAV4 blir et dårligere alternativ enn hovedutfordrerne.
Dyrere, men mye utstyr
Riktignok har RAV4 blitt dyrere, med en startpris på 330.000 kroner. Til gjengjeld er utstyrsnivået høyt, med 6 kollisjonsputer, elektronisk stabilitetsprogram og rattbetjent radio som standartutstyr.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger