Det er gjerne relativt store amerikanske SUVer som kan lastebilregistreres, samt tilby noe som ligner personbilkomfort. Felles for dem er også ofte store bensinmotorer.
Annerledes
G 400 CDI blir så annerledes at det kun er priser som kan brukes som sammenlikningsgrunnlag, og det gjør letingen etter konkurrenter enkel. Med en pris på 721.200 kroner er det ingen konkurrenter, prisen er for høy. Versjonen med 2,7-liters motor starter på 551.100 kroner registrert som lastebil, selv da blir den en god del dyrere enn andre biler med liknende registrering.
Ett inntrykk av hva som er alternativet på markedet i dette avgiftssmutthullet for du ved å lese vår test av Ford Expedition.
Mer utstyr
V8-versjonene av G-klasse har mer på standardutstyrslisten enn det den lille dieselen har. Blant annet er navigasjonssystem standardutstyr, det samme er skinninteriør. Ellers er V8-modellene litt mer jålete ved å ha lakkerte støtfangere og mange kromdetaljer.
Hvis du skal sammenlikne prisen på de to diesealternativene blir det riktigst å legge på utstyr for cirka 60.000 kroner på G 270 CDI. Da er utstyrsnivået ganske likt, og prisforskjellen på motor alene står da for rundt 110.000 kroner.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger