
Og skulle andre produsenter velge å bygge bil på denne måten må de gjøre en god jobb for å slå Signum.
Tenk stasjonsvogn
Det er i hovedsak to grunner til å se på stasjonsvogner i mellomklassen som konkurrenter til Signum. Den ene er at Signum koster relativt det samme som stasjonsvognvarianter gjør i forhold til sitt utgangspunkt. For Signum er utgangspunktet Vectra. Det andre er at plassen er omtrent den samme, der muligheten for å laste i høyden gjør at Signum blir å betrakte som stasjonsvogn.
En Volkswagen Passat Comfortline med 1,9-liters dieselmotor på 100 hestekrefter koster omtrent det samme. Det samme gjør Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend, men den byr på 115 hestekrefter og større dreiemoment.
Velfungerende annerledes
Opel Signum er i våre øyne spennende og velfungerende. Det er ikke alltid en enkel kombinasjon, men Opel har klart å bygge noe spesielt i en klasse der bilene er svært like. Med Signum har du fått et fjerde alternativ i mellomklassen.