Konklusjon og konkurrenter

Opel Signum stiller på mange måter i en egen bilklasse. Vi tror Signum vil være mest aktuell som et alternativ til en tradisjonell stasjonsvogn.

Publisert
Sist oppdatert

Det er faktisk en rekke argumenter som taler for Opel Signum. For det første er Signum på mange måter en helt ny biltype, noe som sørger for at den skiller seg ut fra mengden. Bilen har også gode kjøreegenskaper og kan by på enorm bakseteplass. I tillegg kan bilen skilte med smarte sete- og lasteromsløsninger.

Det som taler mot Signum er i første rekke at bilen ikke er en ekte femseter.

Relativt dyr

Opel Signum 1.8 Elegance koster drøye 292.000 kroner. Er dette dyrt? Ja, med tanke på at verken radio, elektronisk klimaanlegg eller kjørecomputer er standardustyr, er prisen relativt høy. Til gjengjeld må vi huske at ESP følger med på kjøpet.

Vi mener de tre beste mellomklasse-stasjonsvognene; Mondeo, Mazda 6 og Avensis, vil bli Signums hardeste konkurrenter. Samtlige av disse har mer komfortutstyr enn Signum. På den annen side mangler både Mazda 6 og Avensis ESP.

Plass = Mondeo

Er du ute etter en størst mulig stasjonsvogn, så velger du ikke Signum, men Mondeo. Signum har riktignok et stort lasterom, men blir tross alt mindre enn de rene stasjonsvognene, hvorav Mondeo er størst.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer