Konklusjon og konkurrenter

Som syvseter er det Opel Zafira som er nærmeste konkurrent, som fleksibil er det mange flere.

Publisert
Sist oppdatert

Også Peugeot 307 SW leveres som syvseter, men den er mer en blanding mellom stasjonsvogn og fleksibil.

Matcher de etablerte

Som fleksibil matcher nykommeren Touran de etablerte i klassen fullt ut, og med dieselmotor er den konkurransedyktig enn med bensinmotor. Touran med minste bensinmotor starter på 255.800 kroner som femseter, og selv om antisladdsystem er standardutstyr er det en god del høyere enn de billigste konkurrentene.

Testbilen, en Touran Highline 1.9 TDI, koster 310.840 kroner før ekstrautstyr. Billigste variant med samme motor koster 294.960 kroner, som femseter blir den litt over 10.000 kroner billigere. Det er omtrent det samme som konkurrenter som Peugeot 307 SW, Toyota Corolla Verso og Opel Zafira koster med tilsvarende motor.

Citroen Xsara Picasso og Renault Scenic koster er rundt 30.000 kroner billigere med dieselmotorer som ikke helt kan måle seg med ytelsene i Touran.

Fleksibilitet koster

Over 300.000 kroner for Touran betyr at den i pris konkurrerer med stasjonsvogner som Volkswagen Passat og Ford Mondeo. Faktisk koster Touran 500 kroner mer enn en Passat med samme utstyrsnivå og motor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer