Konklusjon og konkurrenter

Opel Meriva er en sjarmerende og praktisk bil som tar knekken på det meste av konkurrenter.

Publisert
Sist oppdatert

I flerbruksbilklassen finner vi store sjuseters familiebusser som Volkswagen Sharan og Chrysler Voyager. Den noe mindre fleksibilklassen ledes an av Opel Zafira og Citroen Xsara Picasso. Opel Meriva plasserer seg i en relativt ny bilklasse, mini-fleksibilene.

Fra 179.000 kroner

Den norske Opel-importøren har hittil ikke avslørt mer enn at prisen vil begynne på 179.000 kroner, noe som er en svært god utgangspris. Hvis resten av Meriva-prislisten bærer preg av like lave priser, og utstyrsnivået blir akseptabelt, vil Meriva med slå knockout på de få konkurrentene som finnes i denne klassen. Verken Ford Fusion, Hyundai Matrix eller Mitusbishi Space Star er så fleksible eller komfortable som Meriva.

Picasso-konkurrent?

Men Meriva vil ikke bare bli en torn i øyet på disse opplagte konkurrentene. Hvis vårt førsteinntrykk viser seg å holde, vil Meriva også fremstå som et interessant alternativ til femseters fleksibiler som Citroën Xsara Picasso og Nissan Almera Tino. Vi tør likevel ikke trekke altfor bastante konklusjoner før prisene er på bordet.

Uansett, Meriva er en åpenbar kandidat til tittelen Årets bil 2004 og er et synlig bevis på at Opel igjen er på offensiven.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer