Konklusjon og konkurrenter

Det er ikke tilgjengelig noen bil i denne prisklassen som kan stille opp mot Subarus ytelser.

Publisert
Sist oppdatert

Subaru Impreza WRX STi står i en særstilling og skulle kunne tilfredstille et publikum som vil kjøpe kjøreglede, men ikke betale millioner. Testbilen koster 559.900 kroner.

”Konkurrentene”

Det finnes flere biler med den samme konfigurasjonen, men felles for dem alle er at de ikke på langt nær er så spreke som Subaru Impreza STi. Den bruker 5,5 sekunder fra 0 til 100 og da vil kandidater med ytelser på rundt syvtallet virke som rene sinkene i forhold. Her kan vi nevne BMW 330 XI, (6,6 sekunder), Volvo S60 T5 (6,8 sekunder), Audi A4 3.0 quattro (6,9 sekunder) og Mercedes C 320 4-matic (late 7,8 sekunder). Alle disse bilene har firehjulsdrift bortsett fra Volvoen. Alfa Romeo 156 GTA imponerer med 6,3 sekunder. Ford Mondeo ST 220 er også en tøff sedan med 226 hesters V6er og 0 til 100 kilometer på 7,3 sekunder.

Luringen

Til slutt nevner vi en luring som foreløpig ikke tilbys gjennom den norske Mitsubishi-importøren, men som til tross for det finnes i et lite omfang i Norge. Det er Mitsubishi Lancer Evolution VII. Den har ytelser som ligger på linje med WRX STi. En Evolution VII skal koste omtrent 700.000 kroner og er dermed for dyr, men er den eneste konkurrenten som har noe å stille opp med i denne klassen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer