Konklusjon og konkurrenter

Kompaktklassen begynner å nærme seg et stort modellskifte, men noen flere nyheter finnes det allerede.

Publisert
Sist oppdatert

Hvis vi konsentrer oss om dieselbiler med den samme motorstyrken blir det Peugeot 307 og Toyota Corolla som står som de nærmeste konkurrentene.

Dyr Corolla

De nevnte bilene har slagvolum fra 1,8 til 2,0 liter og det er betydelig mer en Megane som stopper på 1,5. Normen for dreiemoment er også over 200 newtonmeter og Megane 1.5 dCi stopper på 185. Det ender dermed opp med den evinnelige streken i regningen, pris. Focus 1.8 Tdi koster 230.000 kroner, Corolla 2.0 D-4D Sol er dyrest og koster 250.000 kroner og Peugeot 307 2.0 HDI koster 239.700 kroner. Det er dermed litt for dristig og strekke Megane 1.5 dCi til nesten 230.000 kroner.

Konklusjon

Det er delte meninger om Megane er pen eller ikke. Vi synes det er tøft at noen tør å lage en bil som skiller seg fra de andre. Renault er tydeligvis ikke redde for det i det hele tatt.

Megane kan slå seg på brystet med en god motor, god komfort og overbevisende kjøreegenskaper. Manglende utstyr og drøy prising på en såpass liten motor er ikke lurt og er noe importøren kunne ordnet lett. Et utall importører har satt ned prisene i det siste og Renault burde gjøre det samme.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer