Konklusjon og konkurrenter

Nye Nissan Primera er blitt en bil som bør kunne hevde seg, særlig alt standardutstyret imponerer.

Konklusjon og konkurrenter
Publisert
Sist oppdatert

Det eneste som virkelig savnes på listen er elektronisk stabilitesprogram. Foreløpig er det kun tilgjengelig i sammenheng med 2-liters motor, men vil etter hvert bli tilgjengelig også på 1,8-liter. Pristillegget vil være rundt 12.000 kroner.

Testbilen var en Primera 1,8 Tekna som koster 273.000 kroner, billigste utstyrsvariant er Visia til 249.900 kroner. Begge har seks kollisjonsputer.

Velutstyrt og treig

Nissan Primera 1,8 Tekna er spesiell i forhold til sine konkurrenter på to områder. Det ene er at den har mye utstyr, blant annet er den alene om å leveres standard med aluminiumsfelger. Det andre er at de fleste bilene det er naturlig å sammenligne med er litt sprekere, for eksempel når du maksimalt tillatt hastighet to sekunder raskere i enn Mitsubishi Galant 2,0.

De nærmeste

Volkswagen Passat 2,0 Trendline koster 4.000 kroner mer enn Primeraen. Passaten har kun fire kollisjonsputer, men leveres med ESP som standard. Bagasjerommet er ikke så stort som i Ford Mondeo 1,8 Trend (271.900 kroner) som har plass til 500 liter bagasje, og som i tillegg har 6 kollisjonsputer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer