Konklusjon og konkurrenter

Med en prislapp på 345.000 kroner går Alero en hard tid i møte, da hjelper det ikke at den er komfortabel og rommelig.

Publisert

Det er helt klart mye som taler imot Chevrolet Alero, men den har også egenskaper som absolutt taler dens sak - det som imidlertid er med på å forkludre det hele er prisen. Og det er ikke engang Chevrolet sin feil.

For med norske avgifter blir Alero straffet hardt med sine 2,4 liter med slagvolum, og når prislappen viser 345.000 kroner blir bilen dyr - og nok uaktuell for de aller fleste.

Hard konkurranse

For det er ikke smågutter Alero utfordrer. For med en neve fylt med 345.000 kroner er det ganske mange muligheter som åpner seg, en er Volkswagen Passat V5 4motion (340.120 kroner), en annen er Mercedes-Benz C180+ (346.500 kroner). Vel er de bilene noe mindre enn Alero, men det er like fullt konkurrenter. Og den dagen man skal bytte inn bilen eller selge den er det vel liten tvil om hva som lønner seg rent økonomisk?

Truer Chrysler

Det er likevel èn bil som ikke lenger skal føle seg for trygg, og det er Chrysler Stratus. For selv om Alero "mangler" to sylindere og har en litt svakere motor enn Statusen, skiller det ikke så mye dersom man ser på kjøreytelsene. Aleroen er dessuten 24.000 kroner billigere enn Stratusen, og kan derfor være et alternativ.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.